
Sårbare elever

Elever kommer til skolen med ulike individuelle, fysiske, sosiale og mentale forutsetninger. En god tilrettelegging må derfor ta hensyn til gjeldende individuelle forutsetninger. I dette arbeidet er det viktig at skolen, i samråd og samarbeid med elevens foresatte, innhenter alle nødvendige opplysninger om eleven. Individuelle forholde hos eleven kan blant annet knytte seg til:
- helse
- familiesituasjon
- sosial bakgrunn
- kulturell bakgrunn
- økonomisk status
- relasjoner i og utenfor skolen
- skolemiljø
- tidligere opplevelser
- seksuell legning/kjønnsidentitet
Under "Sårbare barn" finner du følgende underpunkter:
- Hovedprinsipper
- Mobbing
- Hjelpeinstanser
- Skolevegring
- Samisk opplæring
- Minoritetsspråklige
- Evnerike barn
- Spesialundervisning
- Alternative opplæringsarenaer
- Barnets beste-vurdering
Du finner svar på ofte stilte spørsmål om sårbare barn her.
Dersom du ønsker du veiledning om sårbare barn, vennligst ta kontakt med oss på post@voksneiskolen.no eller 47316961.